Handla föreningskläder
Eriksbergs Idrottsförening logo
Eriksbergs Idrottsförening
Fotboll

Välkommen till föreningens ledarsida

Tanken med Ledarsidan är att ha en samlad punkt där vi kan publicera nyheter samla dokument, länkar och annan information direkt till er ledare och därmed undvika att skicka all information via mail.

 

Nu under uppstarten så är den bästa starten att ta del av SportAdmins guider som du även hittar i menyfältet ovan.

Bollar på vift!
2024-07-31 09:09

Tjena!

 

Nu har flera lag kommit igång med träningar och då kan det vara bra att det finns bollar till träningarna.

 

Det saknas alltså massa bollar och troligen åker några av er ledare runt med bollar i bilen. Dessa måste till klubben omgående.

Så var snäll och lämna tillbaka föreningens bollar så att våra lag kan träna, tack!

 

Mikael Johansson

Obligatoriska Uppstartsmöten 2024
2024-03-14 09:33

Obligatoriska Uppstartsmöten och Lokal Ledarutbildning Vår

Under säsongen 2024 så genomförs obligatoriska Uppstartsmöten för samtliga lag som anmäler sig till seriespel för F/P 2015-2008. Varje lag som anmäls ska representeras av en ledare på Uppstartsmötena. Då utrymmet är begränsat är det max en ledare per lag eller seriegrupp som kan delta. Deltar man inte på Uppstartsmöte så kommer föreningen att debiteras en avgift. Lag som inte deltar kommer också att behöva göra en skriftlig återkoppling till Göteborgs Fotbollförbund gällande Uppstartsmötet där laget behöver ta kontakt med samtliga lag som man har i sin grupp under seriespelet. Uppstartsmötena genomförs enligt schema längre ner och kräver ingen föranmälan.

 

Datum och tider

Ledare för F/P födda 2015 kallas till ett digitalt Uppstartsmöte som genomförs i mars månad.

Lördag 16 mars – Ledare för F/P födda 2014-2012 (Uppstartsmöte: 2 timmar + LLU: 2 timmar)
Plats: Ullevi Lounge på Skånegatan 10 (Uppstartsmöte) och Katrinelundsgymnasiet (LLU)

  • 09:00-11:00 – Infomöte + Gruppdiskussioner F/P 2012 (obligatorisk)
    11:15-13:15 – LLU F/P 2012 (frivillig)
  • 11:15-13:15 – Infomöte + Gruppdiskussioner F/P 2013 (obligatorisk)
    13:30-15:30 – LLU F/P 2013 (frivillig)
  • 13:30-15:30 – Infomöte + Gruppdiskussioner F/P 2014 (obligatorisk)
    15:45-17:45 – LLU F/P 2014 (frivillig)

Söndag 17 mars – Ledare för F/P födda 2011-2008 (Uppstartsmöte: 2 timmar + LLU: 2 timmar)
Notera att 17 mars därmed är en matchfri dag (inga domare tillsätts) för 13-16 år.
Plats: Ullevi Lounge på Skånegatan 10 (Uppstartsmöte) och Katrinelundsgymnasiet (LLU)

  • 09:00-11:00 – Infomöte + Gruppdiskussioner P 2011 & P 2010 (obligatorisk)
    11:15-13:15 – LLU P 2011 & P 2010 (frivillig)
  • 11:15-13:15 – Infomöte + Gruppdiskussioner F 2011 & F 2010 (obligatorisk)
    13:30-15:30 – LLU F 2011 & F 2010 (frivillig)
  • 13:30-15:30 – Infomöte + Gruppdiskussioner F/P 2009 & F/P 2008 (obligatorisk)
    15:45-17:45 – LLU F/P 2009 & F/P 2008 (frivillig)

 

Källa: https://www.gbgfotboll.se/nyheter/2023/12/info-ledare/ 

Dags att anmäla sig till vår interna ledarutbildning SvFF D
2024-03-13 19:53

Hej alla ledare i föreningen!

 

Klubben kommer även i år att genomföra grundläggande tränarutbildning, Svff D, i klubbens regi i klubbhuset. Du som är ny tränare/ledare eller om du har varit det i några år men inte gått utbildningen är varmt välkommen. 


Det är viktigt för oss i klubben att alla vi tränare delar samma värdegrund och metodik i hur vi tränar/utbildar våra barn och den här utbildningen är en väldigt bra bas att stå på. 


Utbildningstillfället består av två lördagar 18/5 och 15/6 kl 09.00 – 16.00, och du måste närvara vid båda tillfällena.


Mellan utbildningstillfällena så kommer ni att få hemuppgifter att genomföra med ert lag. 


Klubben står för fika och lunch under utbildningsdagarna.


Anmäl dig och informera om ev. specialkost i anmälningsformuläret som ni hittar här:

https://sportadmin.se/book/?F=74d82bdf-cef5-4069-a5c3-74b0107baa96&grupp=1174540

 

(Du använder samma mail-adress som du har i SportAdmin/Laget.se och får en kod som du loggar in med. På så vis har vi alla uppgifter om dig direkt i systemet)

 

OBS! Anmälan är bindande då vi kommer att beställa kursmaterial baserat på antalet anmälda.


Läs mer om kursen här: 

https://aktiva.svenskfotboll.se/tranare/tranarutbildning/tranarutbildning-fotboll/svff-d/

 

Har du frågor så kontakta Anders Öhlén P15/P17/F17

Tel: 0733 33 45 63

 

 

 

Boll-kallar & Boll-lisor till Dam-seniorernas seriematcher.
2024-03-07 09:24

Vårt starka damlag spelar i år i division 2 vilket ställer lite högre krav på oss som förening. En konkret sak är att vi behöver organisera så att det finns (minst) 6 ungdomar som kan hjälpa till att hämta bollar (sk. Boll-kallar/Boll-lisor).

 

Därför kommer vi inom kort att skicka ut en förfrågan till er ledare om ni tillsammans med era spelare kan ställa upp en eller flera matcher under året.

 

Anmäl ert lag här: https://forms.office.com/e/dF3x5pCZBB 

Utdrag ur belastningsregistret 2024
2024-03-05 09:26

Hej alla ledare i föreningen!

Som några av er redan uppmärksammat (då SportAdmin automatiskt skickade ut påminnelser natten till idag) så börjar det åter bli dags att begära ut och lämna in utdrag ur belastningsregistret för ”arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg”. Vi har som förening skyldighet att hålla detta uppdaterat så också i år.

Nytt för i år är att man kan få detta skickat till sig via digital brevlåda (t.ex. Kivra eller Min myndighetspost) vilket vi så klart kommer att godkänna.

Gör så här:

1. Gå till Polisens hemsida, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ 
2. Tänk på att begära ut ” Utdrag för arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg”
3. Välj om du vill ha utdraget digitalt eller via post
4. När du har fått utdraget så visar du det fysiskt för Reine eller Johan så för vi in det i våra register.

Lite allmänna regler som är bra att känna till:
• Utdraget är giltigt 1 år.
• Du kan själv behålla originalet.
• Föreningen gör en notering om att du visat utdraget.
• Du kan visa utdraget för flera arbetsgivare (dvs vi kommer inte begära att ev. kuvert är oöppnat)

En registerkontroll från belastningsregistret är till för att stärka barns och ungas skydd mot sexualbrott och andra grova brott. Det är dock endast en del av underlaget för att bedöma om en person är lämplig för att arbeta med barn. Att en person är straffad för ett brott innebär inte ett förbud mot att anställa personen. Med barn räknas alla personer under 18 år.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2013852-om-registerkontroll-av-personer_sfs-2013-852 

Utdrag från belastningsregistret visar uppgifter om du fått påföljd för:

• mord
• dråp
• grov misshandel
• människorov
• alla sexualbrott
• barnpornografibrott
• grovt rån.
• Om påföljden även inkluderar något annat brott kommer även uppgifter om det brottet med i utdraget.

Vi önskar få in utdragen senast 2/4. Att vägra eller misslyckas att uppvisa utdraget kan i förlängningen leda till uteslutning från föreningen så vänligen gör detta i tid!

Hör av er om ni har några frågor eller synpunkter. Tack på förhand!

Med vänlig hälsning
Styrelsen via Johan

Sponsorer